číslo: 623 • kategorie: Technická památka • kraj: Jihočeský • okres: Tábor • obec: Bechyně
V roce 1896 bylo započato s přípravou projektu železničního spojení Tábor – Bechyně. Původně navrhovaný parní pohon byl zásluhou „českého Edisona“ Františka Křižíka změněn na elektrický, a tak se trať stala první elektrifikovanou železnicí na území Rakouska – Uherska.
Trať původně končila před Bechyní na starém nádraží, po dokončení mostu přes Lužnici v roce 1928, tzv. Bechyňské duhy byla prodloužena až do města.
Ačkoliv byl provoz na trati modernizován, i dnes nabízí možnost romantického cestování. V letní sezóně se mohou návštěvníci svézt historickým vlakem Bechyňkou proti proudu času.
V roce 1896 bylo započato s přípravou projektu železničního spojení Tábor – Bechyně. Původně navrhovaný parní pohon byl zásluhou „českého Edisona“ Františka Křižíka změněn na elektrický, a tak se trať stala první elektrifikovanou železnicí na území Rakouska-Uherska.
Trať původně končila před Bechyní na starém nádraží, po dokončení mostu přes Lužnici v roce 1928, tzv. Bechyňské duhy byla prodloužena až do města.
Ačkoliv byl provoz na trati modernizován, i dnes nabízí možnost romantického cestování. V letní sezóně se mohou návštěvníci svézt historickým vlakem Bechyňkou proti proudu času.